Любопитни анализи са направили от природозащитната организация WWF България. От там обявиха, че на българския пазар се реализира едва 32% риба и морски деликатеси наше производство. Останалите проценти се заемат от вносна продукция. Най-често рибата се внася от Испания, Гърция и други държави от ЕС, но в много случаи тя не е уловена или произведена на територията на държавата-членка, а внесена там от трети страни.
По данни на Евростат над половината от вноса в ЕС е от развиващите се страни. Устойчивостта на морската храна се оказва относително важна тема за търговските вериги в България, показват данните от проучване на WWF. В него участваха шест от най-големите супермаркети и хипермаркети с общо 312 обекта.
Веригите у нас отчитат тенденцията за увеличаване на потреблението на храни със сертификати за устойчивост, насочени към опазването на околната среда и разумното използване на природните ресурси. Предлагането на устойчиво добити риба и морски деликатеси може да се превърне във важен елемент от бизнес стратегиите на водещите български вериги.